Kontrola tlaku v pneumatikách aneb v čem tkví podstata

Pomalu a jistě se bude blížit zvýšený apel na důležitost přezutí pneumatik, konkrétně na zimní. Ovšem kdo pravidelně po celý rok kontroluje tlak v pneumatikách? Ideální je pravidelná kontrola alespoň jednou měsíčně, což zhruba dělá ani ne jedna třetina z dotazovaných řidičů v rámci průzkumu.
pneumatika na poušti
Jedná se o nejsnadnější možnou věc, jak v rámci kontroly předejít ke zbytečným problémům. Vše poté má vliv nejen na kvalitu jízdy. Nikdy by se nemělo jezdit na podhuštěných pneumatikách! Stejně tak je neadekvátní hustit pneumatiky do maximální možné hodnoty.


Potenciální rizika aneb proč je kontrola importantní

· díky podhuštěným kolům dochází nejen k jejich značnému poškození, ale též mají vliv na zvýšený valivý odpor,
· větší spotřeba nafty, benzinu či plynu,
· rychlejší opotřebení pláště,
· mající negativní vliv na spotřebu paliva,
· zhoršené jízdní vlastnosti automobilu a klesající pohodlí pro všechny cestující.


Zásady správné kontroly aneb na co se zaměřit a proč

Na základě předpisu daného výrobce automobilu je nutná kontrola stavu tlaku v pneumatikách při každém tankování plné nádrže, stejně jako v případě kontroly stavu motorového oleje. Je třeba myslet však i na kontrolu tlaku v rezervní pneumatice, alespoň jednou za půl roku. Rezervu vždy je dobré nahustit na nejvyšší doporučený tlak odpovídající danému typu automobilu.
zadní pohled
Ideální je řídit se v rámci kontroly a stavu tlaku v pneumatikách dle tabulky s hodnotou odpovídající konkrétnímu druhu vozidla. Reálnou možností a i doporučením je, zakoupení pneumatiky odlišné od té, co byla zakoupena s vozidlem. Tímto je zajištěn vyvážený tvar pneumatiky při styku nejen s vozovkou, ale rovněž její stabilita při jízdě v horších podmínkách. Jak už bylo uvedeno výše, je špatným počinem hustit pneumatiky na maximum. Pneumatika daný tlak sice zvládne, ale nepřinese žádná pozitiva. Samozřejmě především je vše individuální záležitostí, neboť stejně tak je i postup jízdy a řízení každého řidiče, což má taktéž vliv na stav nejen pneumatik.

You may also like...